Antonov An-2

An-2 este un biplan uşor, monomotor, foarte rezistent şi longeviv proiectat în USSR în 1946. Acesta este folosit pentru transportul de pasageri, paraşutism, lucrări agricole şi multe alte sarcini.

A fost proiectat pentru a înlocui avionul Polikarpov Po-2, care era folosit atât în agricultură cât şi în roluri utilitare.

Primul prototip echipat cu un motor radial Shvetsov ASh-21, a zburat pe 31 august 1947. Al doilea prototip a fost echipat cu un motor mai puternic Shvetsov ASh-62, care permitea avionului să zboare cu o sarcină utilă de 2.140 Kg.

Până în anul 1960, USSR a produs 5.000 de unităţi. Din anul 1960, responsabilitatea producţiei a fost transferată în Polonia lui PZL Mielec. Primul exemplar produs de aceştia a zburat pe 23 octombrie 1960.

De asemenea, China construieşte An-2 sub licenţă, cu denumirea Y-5. Producţia chineză de Y-5 a fost începută în 1957 de către Nanchang, înainte de a fi transferată la compania Shijiazhuang. Principala versiune chineză este Y5N, iar cea mai nouă versiune este Y5B, care a zburat pentru prima oară în iunie 1989.

O versiune An-3 a zburat sub formă de prototip la începutul anilor ’80, dar acesta nu a intrat în producţie.


Antonov An-2

Antonov An-2


An-2 a fost proiectat ca un avion utilitar pentru agricultură şi silvicultură. Cu toate acestea, corpul de bază al avionului a fost extrem de adaptabil şi s-au dezvoltat numeroase variante. An-2T este varianta cea mai întâlnită, fiind un avion de pasageri cu 12 locuri.

Toate variantele sunt echipate cu motorul radial Shvetsov ASh-62.

De la căderea Uniunii Sovietice şi a statelor comuniste din Europa de Est, cele mai multe companii aeriene din această zonă şi-au retras avioanele An-2 din serviciu, deoarece unele dintre acestea aveau şi peste 40 de ani. Unii operatori privaţi utilizează în continuare avioanele An-2, pentru diferite sarcini.

Date Tehnice


Antonov An-2T

Antonov An-2T



Antonov An-2V şi An-2M

Antonov An-2V şi An-2M


An-2 are un sistem de frânare pneumatic, pentru a se putea opri pe piste scurte. Bateriile sunt mari şi uşor de îndepărtat, aşa că aeronava nu are nevoie de o unitate de putere la sol ca sursă de alimentare. Nu are sisteme complexe. Presiunea din pneuri şi amortizoarele pot fi ajustate fără a fi nevoie de echipamente speciale. Are nevoie de 170 m pentru decolare şi 215 m pentru aterizare (aceste mărimi variază în funcţie de greutatea la aterizare/decolare, temperatura ambiantă, rugozitatea suprafeţei, etc.).

Caracteristici

  • Tip Avion - biplan
  • Propulsie - elice
  • Echipaj - 1-2
  • Număr pasageri - 12

Motorizare

1 motor Shvetsov ASh-62 (motor radial, 9 cilindrii, supraalimentat) de 750 Kw (1.000 CP)

Performanţe

  • Viteză maximă - 258 Km/h
  • Viteză de croazieră - 185 Km/h
  • Autonomie de zbor - 845 Km
  • Altitudine maximă de serviciu - 4.500m

Greutăţi (mase)

  • Masă specifică - 3.450 Kg
  • Masă maximă autorizată la decolare – 5.500 Kg

Dimensiuni

  • Lungimea aripii superioare – 18,19 m
  • Lungimea aripii inferioare – 14,19 m
  • Lungime avion – 12,4 m
  • Înălţime avion – 4,1 m

Cabină de pilotaj An-2

Cabină de pilotaj An-2



Antonov An-2 rulând pe pistă

Antonov An-2 rulând pe pistă




Data publicării: 02 februarie 2013Categorie: Aeronave Civile