Antonov An-225 Mriya: Gigantul cerului

Antonov An-225 Mriya este cea mai mare şi mai grea aeronavă construită vreodată, care se află în serviciu activ, ţinând cont de performanţele sale deosebite. A fost proiectat într-un timp record de 3 ani şi jumătate, pentru a transporta naveta rusească Buran.


Antonov An-225 aterizând pe aeroportul Gostomel în anul 2014

Antonov An-225 aterizând pe aeroportul Gostomel în anul 2014 - CC BY-SA 4.0


Configuraţia de bază este aceeaşi ca la An-124, cu excepţia că: este mai lung, au fost adăugate două motoare suplimentare Ivchenko Progress D-18T, a fost îmbunătăţită structura de rezistenţă a aripilor, trenul de aterizare a fost realizat din 52 de roţi, uşa cargo posterioară şi rampa versiunii An-124 au fost eliminate şi ampenajul a fost modificat de la un singur stabilizator vertical la o coadă dublă cu un stabilizator orizontal.

Aeronava a zburat pentru prima oara in 1988 si este destinată transportului strategic. La ora actuală un singur exemplar se află în serviciu. Un al doilea An-225 a fost parţial construit, dar din cauza problemelor financiare, a fost abandonat în 1994. În Septembrie 2006 s-a luat decizia de a fi terminat, dar în august 2009 a fost iar abandonat. În luna Mai a acestui an cei de la Antonov au anunţat că terminarea celui de-al doilea An-225 Mriya necesită cel puţin 300 de milioane de dolari, iar în cazul în care se vor găsi aceşti bani va fi gata în 3 ani.

Antonov An-225 are o sarcină utilă de 250 tone în interior sau 200 tone pe fuzelajul superior. Încărcătura de pe fuzelajul superior putând avea 70 de metri.


An 225 pe timp de noapte, în momentul când în interiorul lui se încărca marfă pentru transport

An 225 pe timp de noapte, în momentul când în interiorul lui se încărca marfă pentru transport


Iniţial greutatea maximă putea ajunge la 600 de tone, dar avionul a fost modificat în anul 2000, consolidându-i-se podeaua, astfel ajungând la o greutate maximă admisă de 640 de tone.

An-225 are o lungime de 84 metri, o anvergură a aripilor de 88.4 metri şi o înălţime de 18.1 metri. Suprafaţa aripilor este de 905 m2, în timp ce volumul pentru marfa transportată are 1.300 m3. Pentru greutatea maximă admisă de 640 de tone este necesară o pistă lungă de 3.500 metri, pentru a decola. Viteza maximă a lui Antonov An-225 este de 850 km/h, iar viteza de croazieră de 800 km/h.


An-225

An 225 - CC BY-SA 3.0


Date tehnice:

  • Echipaj – 6
  • Personal în afara echipajului – 63
  • Lungime avion – 84 metri
  • Lungimea aripilor – 88.4 metri
  • Înălţime avion – 18.1 metri
  • Suprafaţa aripilor – 905 m2
  • Masă specifică – 285,000 kg
  • Masă maximă autorizată la decolare – 640,000 kg
  • Încărcătură maximă – 250,000 kg
  • Capacitate cargo – 1,300 m3
  • Viteză de croazieră – 800.00 km\h
  • Viteză maximă – 850.00 km\h
  • Distanţă necesară decolării pentru masa maximă autorizată – 3,500 metri
  • Altitudine de serviciu – 11,000 metri
  • Autonomie de zbor cu încărcătură maximă autorizată – 4,500 km
  • Autonomie de zbor fără încărcătură – 15,400 km
  • Motoare – 6 motoare turboventilatoare Ivchenko Progress D-18T

Ajutajul de reacţie al motoarelor turboventilatoare Ivchenko Progress D 18T

Ajutajul de reacţie al motoarelor turboventilatoare Ivchenko Progress D 18T


Aeronava An-225 o putem compara cu aeronavele Hughes H-4 Hercules, Airbus A380-800 şi Boeing 747-400. După cum putem observa în figura de mai jos, Hughes H-4 Hercules are o lungime a aripilor şi o înălţime mai mare, dar este cu 20% mai scurt, şi datorită compoziţiei materialelor este mai uşor. Trebuie menţionat faptul că Hughes H-4 Hercules nu a zburat decât o singură dată, în anul 1947.


Comparaţie între dimensiunile aeronavelor An-225, Hughes H-4 Hercules, Airbus A380-800 şi Boeing 747-400

Comparaţie între dimensiunile aeronavelor An-225, Hughes H-4 Hercules, Airbus A380-800 şi Boeing 747-400


Deşi are o înălţime mai mică decât Airbus A380-800 şi Boeing 747-400, An-225 este mai lung şi are o lungime a aripilor mai mare.



Data publicării: 02 februarie 2013Categorie: Aeronave Civile