Boeing 737-100

Proiectul Boeing 737 a demarat pe 11 Mai 1964. Boeing a dorit să realizeze un avion pentru rute scurte, care să fie o completare pe acest segment. Iniţial, a fost gândit pentru a transporta 50-60 de pasageri. Pe data de 19 februarie 1965, Lufthansa a devenit principalul client, cu o comandă de 22 de avioane, după ce Boeing a dat asigurări că proiectul 737 nu va fi anulat. În iarna care a urmat, după discuţii purtate cu Lufthansa, numărul de locuri a fost modificat la 100.


B737-100

B737-100


Motorul ales de cei de la Boeing a fost turboventilatorul Pratt & Whitney JT8D-1, dar până la finalizarea negocierilor cu Lufthansa, turboventilatorul Pratt & Whitney JT8D-7 era disponibil. JT8D-7 dezvolta aceeaşi putere ca JT8D-1, dar la temperaturi mai mari ale mediului ambiant, devenind standard pe Boeing 737-100.

S-a decis ca stabilizatorul orizontal să fie montat pe fuzelaj şi nu pe stabilizatorul vertical, aşa cum erau la principalii rivali (BAC 1-11, DC-9 sau Fokker F 28) şi la Boeing 727.


DC9-Stabilizator orizontal montat pe stabilizatorul vertical

DC9-Stabilizator orizontal montat pe stabilizatorul vertical


Pe data de 15 Decembrie 1967, Boeing 737-100 a primit certificarea din partea Federal Aviation Administration pentru zboruri comerciale.

Companiei Lufthansa i-a fost livrat primul Boeing 737-100 pe data de 28 Decembrie 1967, iar pe 10 februarie 1968 a devenit prima companie aeriană din exteriorul Statelor Unite ale Americii care a folosit un avion Boeing nou.

Date tehnice:

  • Număr piloţi – 2
  • Număr pasageri – maxim 124
  • Lungime avion – 28.65 metri
  • Lungimea aripilor – 28.35 metri
  • Unghiul aripilor – 25°
  • Înălţime avion – 11.28 metri
  • Lăţime cabină – 3.54 metri
  • Lăţime fuzelaj – 3.76 metri
  • Masă specifică – 28,120 kg
  • Masă maximă autorizată la decolare – 49,896 kg
  • Masă maximă autorizată la aterizare – 44,906 kg
  • Capacitate cargo – 18,4 m3
  • Viteză de croazieră – 817.74 km\h
  • Viteză maximă – 870.84 km\h
  • Distanţă necesară decolării pentru masa maximă autorizată – 1,990 metri
  • Autonomie de zbor – 3,185 km
  • Capacitate combustibil – 17,860 Litri
  • Altitudine de serviciu – 10,668 metri
  • Motoare – 2 motoare Pratt & Whitney JT8D

În anul 1969 a fost fabricat ultimul avion Boeing 737-100 şi a fost livrat în luna noiembrie a aceluiaşi an. Ultimul 737-100 livrat a fost chiar primul produs. Avionul fusese folosit de Boeing pentru teste, înainte de a fi livrat celor de la NASA pe 26 iulie 1973.

Au fost fabricate 30 de avioane Boeing 737-100, din care, niciunul nu mai este operaţional. Primul avion produs, proprietatea NASA, este păstrat în muzeul Boeing de la Seattle. Capacitatea lui fiind de 118 locuri, configurat pentru o singură clasă.



Data publicării: 10 februarie 2013Categorie: Aeronave Civile