Familia de motoare PurePower PW1000G

PW1000G face parte din familia de motoare PurePower a celor de la Pratt & Whitney. Motoarele PurePower reduc consumul de combustibil, emisiile de gaze şi zgomotul. Aceste caracteristici influenţează pozitiv timpul de zbor, tarifele privind emisiile şi optimizarea rutelor de zbor. Totul se reduce la cheltuieli mai puţine şi performanţe de mediu mai ridicate.


Motorul Pratt & Whitney PurePower1000G

Motorul Pratt & Whitney PurePower1000G - CC BY-SA 3.0


Motorul PurePower PW1000G îmbunătăţeşte arderea combustibilului cu mai bine de 16%, faţă de motoarele actuale. Numai acest lucru poate ajuta companiile să economisească aproape un milion de dolari pe an pentru fiecare aeronavă. Emisiile de carbon sunt reduse cu 3,000 de tone pe an pentru fiecare aeronavă. Acest efect echivalează cu plantarea a peste 700,000 de copaci. Tehnologia PurePower a fost testată cu succes cu combustibil alternativ, deci va fi pregătită să echipeze aeronavele din secolul 21. PW1000G reduce zgomotul produs de aeronave cu 50-70%, operând la 15-20dB sub standarde. Acest lucru aduce beneficii operatorilor prin taxe mai mici legate de zgomot şi optimizarea rutelor de zbor.

La motorul PurePower PW1000G, sistemul de transmisie al ventilatorului permite acestuia să opereze la viteze mai reduse decât compresorul şi turbina de joasă presiune, mărind astfel bypass-ul şi rezultând un consum mai mic de combustibil, emisii şi zgomot.

PW1000G are cel mai eficient ventilator din clasa sa. Acesta este mare şi uşor şi mişcă eficient aerul (aproximativ 90%) pe lângă miez, livrând un motor cu un consum scăzut şi mai puţin zgomotos.

Caracteristici:

Eficienţă superioară de propulsie

  • primul motor turboventilator cu o rată foarte mare de bypass
  • carcasa ventilatorului este fabricată din materiale compozite

Tehnologie avansată a compresorului de înaltă presiune

  • proiect cu opt etape
  • aerodinamică avansată

Eficienţa sistemului de transmisie al ventilatorului

  • eficienţă demonstrată
  • fără părţi cu viaţă limitată
  • demultiplicator sigur

TALONTM X Combustor

  • reduce emisiile NOx

Viteze mari pentru compresorul şi turbina de joasă presiune

  • vitezele mari sporesc eficienţa compresorului şi turbinei de joasă presiune
  • reducerea etapelor compresorului şi turbinei de joasă presiune
  • reducerea numărului de piese pentru scăderea cheltuielilor cu întreţinerea
  • operabilitate şi performanţe demonstrate

Turbină de înaltă presiune avansată cu eficienţă ridicată

  • aerodinamică avansată
  • etanşare şi răcire avansată
  • materiale de calitate pentru creşterea durabilităţii

Etapele programului PW1000G

2005-2008 : Teste realizate pentru noile tehnologii

2007-2008 : Teste la sol; Teste de zbor cu 747; Teste de zbor cu A340-600

2010 : Finalizarea asamblării motorului; Teste complete ale motorului

2011 : Teste de zbor

2012 : Certificarea motorului

2013 : Intrarea în serviciu


PW1000G va echipa în exclusivitate aeronavele Bombardier CSeries, Mitsubishi Regional Jet şi Irkut MS-21 şi va fi oferit ca opţiune pentru aeronavele Airbus A320neo.

Sistemul de numerotare pentru fiecare model de motor PW1000G urmează acelaşi model istoric Pratt & Whitney, primul număr reprezintă generaţia, în acest caz, 1 sau 1.000. Al doilea număr indică clientul: 1 pentru Airbus, 2 pentru Mitsubishi, 4 pentru Irkut, şi 5 pentru Bombardier. Ultimele două numere indică clasa de putere a motorului. Şi “G” vine de la denumirea motorului (Geared Turbofan Engine).


Familia de motoare PurePower PW1000G

Seria Motorului : PW1200G

  • Familia de aeronave pe care o va echipa : Mitsubishi Regional Jet
  • Modelele aeronavei : MRJ70; MRJ90
  • Numărul de pasageri : 70 – 96
  • Modelele motorului : PW1215G – 67kN (forţă de propulsie); PW1217G – 76kN (forţă de propulsie);
  • Arhitectură : 1-G-2-8-2-3
  • Rata de bypass : 9:1
  • Diametrul ventilatorului : 56 inch
  • Intrare în serviciu : 2014

Seria Motorului : PW1500G

  • Familia de aeronave pe care o va echipa : Bombardier CSeries
  • Modelele aeronavei : CS100; CS300
  • Numărul de pasageri : 100 – 145
  • Modelele motorului : PW1521G – 93kN (forţă de propulsie); PW1524G – 104kN (forţă de propulsie);
  • Arhitectură : 1-G-3-8-2-3
  • Rata de bypass : 12:1
  • Diametrul ventilatorului : 73 inch
  • Intrare în serviciu : 2013

Seria Motorului : PW1100G-JM

  • Familia de aeronave pe care o va echipa : Airbus A320neo
  • Modelele aeronavei : A319neo; A320neo; A321neo
  • Numărul de pasageri : 124 – 220
  • Modelele motorului : PW1124G – 110kN (forţă de propulsie); PW1127G – 120kN (forţă de propulsie); PW1133G – 150kN (forţă de propulsie);
  • Arhitectură : 1-G-3-8-2-3
  • Rata de bypass : 12:1
  • Diametrul ventilatorului : 81 inch
  • Intrare în serviciu : 2015

Seria Motorului : PW1400G

  • Familia de aeronave pe care o va echipa : Irkut MC-21
  • Modelele aeronavei : MC-21-200; MC-21-300; MC-21-400
  • Numărul de pasageri : 130 – 230
  • Modelele motorului : între 110kN – 150kN (forţă de propulsie);
  • Arhitectură : 1-G-3-8-2-3
  • Rata de bypass : 12:1
  • Diametrul ventilatorului : 81 inch
  • Intrare în serviciu : 2016

Mai jos puteţi urmării un clip video al motorului PW1000G, în care este prezentat modul lui de funcţionare.



Data publicării: 10 februarie 2013Categorie: Motoare