General Electric CF34

General Electric CF34 este un motor turboventilator, derivat din motorul TF34 echipat pe avioanele A-10 ale U.S. Air Force şi S-3A ale U.S. Navy. În acest moment sunt peste 5.000 de motoare CF34 în serviciu, cu peste 170 de operatori. Familia de motoare CF34 cuprinde modelele CF34-3, CF34-8 şi CF34-10.

CF34-3

CF34-3 este o combinaţie unică între tehnologia şi experienţa militară şi cea comercială. Acesta a intrat în serviciu în anul 1992 cu aeronava regională Bombardier CRJ100. CF34-3 are peste 27 de milioane de ore de funcţionare alături de operatorii aerieni.


Motorul CF34-3B1 în timpul unei revizii

Motorul CF34-3B1 în timpul unei revizii - CC BY-SA 3.0


CF34-8

CF34-8 este un motor turboventilator care dezvoltă o forţă de propulsie de aproximativ 64 kN. Acesta a fost proiectat pentru noua generaţie de aeronave regionale, care pot acomoda între 70 şi 90 de pasageri. CF34-8 se află în serviciu de 10 ani, cu peste 2.000 de motoare echipate pe aeronavele Bombardier CRJ700 (CF34-8C1 şi CF34-8C5B1), CRJ900 (CF34-8C5) şi Embraer 170/175 (CF34-8E5). În decursul anilor, motorul CF34-8 a evoluat prin îmbunătăţiri care au redus numărul de componente, au crescut durabilitatea şi au scăzut costurile de întreţinere. Până în acest moment, CF34-8 a acumulat mai mult de 24 de milioane de ore de zbor şi peste 18 milioane de cicluri.


CF34-8 propulsând o aeronavă Bombardier CRJ900

CF34-8 propulsând o aeronavă Bombardier CRJ900


CF34-10

CF34-10 este cel mai nou motor CF34. Acesta este cel mai puternic motor al familiei, dezvoltând o forţă de propulsie de 89 kN. Peste 1.000 de motoare CF34-10E sunt în serviciu, cu 48 de operatori.

Motorul continuă să funcţioneze bine în teren, acumulând peste 7 milioane de ore de zbor şi 5 milioane de cicluri. Cea mai nouă variantă a familiei CF34 este CF34-10A, care a fost aleasă de către Commercial Aircraft Corporation of China (COMAC), pentru a echipa noile aeronave regionale ARJ21. CF34-10A a primit certificatul tip de la Federal Aviation Administration (FAA) în iulie 2010.


CF34-10 propulsând o aeronavă Embraer 190

CF34-10 propulsând o aeronavă Embraer 190


Aplicaţii

CF34-1

  • Bombardier Challenger -601-1A
  • Bombardier Challenger -601-1A/ER

CF34-3A

  • Bombardier Challenger -601-3A

CF34-3A1

  • Bombardier CRJ100 ER/LR

CF34-3B

  • Bombardier Challenger -604
  • Bombardier Challenger -605

CF34-3B1

  • Bombardier Challenger 850
  • Bombardier CRJ200 ER/LR
  • Bombardier CRJ440 ER/LR

CF34-8C1

  • Bombardier CRJ700

CF34-8C5

  • Bombardier CRJ700
  • Bombardier CRJ900
  • Bombardier CRJ900 NextGen

CF34-8C5A1

  • Bombardier CRJ1000 NextGen

CF34-8C5B1

  • Bombardier CRJ700 NextGen

CF34-8E

  • Embraer E-170
  • Embraer E-175

CF34-10A

  • COMAC ARJ21

CF34-10E

  • Embraer Lineage 1000
  • Embraer E-190
  • Embraer E-195

Date tehnice:

Tip: motor turboventilator

Diametrul ventilatorului

  • CF34-3 – 1.25 metri (49 inch)
  • CF34-8 – 1.35 metri (53 inch)
  • CF34-10 – 1.45 metri (57 inch)

Lungime

  • CF34-3 – 2.61 metri
  • CF34-8 – între 3 şi 3.25 metri
  • CF34-10 – între 2.26 şi 3.68 metri

Forţă de propulsie la nivelul mării

  • CF34-3 – 41 kN
  • CF34-8 - între 61 şi 65 kN
  • CF34-10 - între 81 şi 89 kN

Rata de bypass

  • CF34-3 – 6.2:1
  • CF34-8 –5:1
  • CF34-10 – 5:1

-----------------------------------------------


Spool

Spool




Data publicării: 10 februarie 2013Categorie: Motoare